listopad 2022/23

Pracownia kulinarna

Podczas listopadowych zajęć uczniowie klas pierwszych wspólne przygotowali tosty. Mieli okazje do utrwalenia zasad współpracy oraz kulturalnego spożywania posiłków. Natomiast uczniowie klas drugich wspólne przygotowywali tosty oraz gofry.
Odbyły się warsztaty kulinarne “Razem zdrowo, kolorowo”. Tydzień owocowo-warzywny w klasach czwartych, piątych, szóstych i siódmych realizowano przy wykorzystaniu sprzętu kulinarnego zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Na lekcjach plastyki uczniowie wspólnie przygotowywali kompozycje warzywno- owocowe.
Świetną okazją do rozmowy na temat sprzętów domowych i ich przeznaczenia była wigilia andrzejkowa. Uczniowie klas pierwszych poznali funkcje urządzeń elektrycznych wykorzystywanych do przygotowania gofrów, a przy pomocy rodziców powstała wspaniała andrzejkowa uczta na słodko. Klasy drugi stworzyły fantastyczne andrzejkowe ciastka, które uczniowie skosztowali podczas zabawy andrzejkowej.

 
Pracownia informatyczna

Lekcje robotyki

Klasa 8b zbudowała CHWYTAKI DO ZBIERANIA ŚMIECI z zestawami Lego Spike Prime. Była to lekcja, gdzie przeprowadzono dyskusję na temat: jak digitalizacja ułatwia nam codzienne życie oraz wyjaśniono uczniom, czym jest proces testowania podczas wprowadzania nowego produktu na rynek.

Klasy czwarte i piąte realizowały PROJEKT- ZDJĘCIA AUTOPORTRETOWE W PROGRAMIE PAINT. Wykorzystano sprzęt audio wideo do robienia zdjęć portretowych, które następnie wyedytowali w programie Paint.

Klasy ósme rozpoczęły przygodę z zestawami konstrukcyjnymi z mikrokontrolerami BeCreo KIT. Interdyscyplinarna pomoc dydaktyczna, wprowadziła uczniów w świat programowania, robotyki i mechatroniki. Dzięki zdobytej wiedzy, uczniowie naszej szkoły, przystąpili do europejskiego wydarzenia #CODEweek. Na lekcjach realizowano interdyscyplinarny PROJEKT- INTELIGENTNE MIASTA, gdzie metodą STEAM wprowadzano uczniów w zagadnienia związane z koncepcją urbanistyczną Smart city, czyli inteligentne miasto, która zakłada rozwój obszarów miejskich w oparciu o technologie informatyczne i komunikacyjne.

W szkole w ramach zajęć z doradztwa zawodowego w pracowni informatycznej realizowano PROJEKT- ZAWODY PRZYSZŁOŚCI. Uczniowie klas czwartych, piątych i klasy 7b wykonali za pomocą zestawów LEGO Spike Prime wizję przyszłości i zawodów, które mogą pojawić się, gdy dorosną.

Klasy siódme do nauki podstaw algorytmiki i programowania wykorzystali zestawy Lego Eduction Spike Prime.  Po zbudowaniu robotów Lego analizowali sytuacje warunkowe i zmienne przydatne w programowaniu.

Klasy szóste przystąpiły do PROJEKTU „POD GÓRKĘ”. Tworzyli wykresy zużycia energii podczas generowania energii potencjalnej przy pomocy zestawów LEGO Spike Prime. Modyfikowali tabele i tworzyli własne wykresy w programie Excel.

 
Ważne: Użytkowanie tej strony internetowej oznacza zgodę na używanie plików Cookie. Polityka Prywatności