14 marca w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Liczby Pi. Była to doskonała okazja, aby pokazać istotę praktycznego zastosowania liczby PI, a także okazja do popularyzacji matematyki. Młodzież wraz z nauczycielami uczestniczyła w szeregu wydarzeń związanych z matematycznym świętem.
Przygotowania to tego dnia rozpoczęły się dużo wcześniej. Uczniowie klas trzecich gimnazjum przygotowali gazetkę tematyczną. Uczniowie z klas IV-VIII i III gimnazjum wykonali plakaty z zagadkami, ciekawostkami matematycznymi i wiadomościami o niesamowitej ludolfinie. Plakaty porozwieszane w całej szkole były źródłem wiadomości i ciekawych łamigłówek. Nie zabrakło również słynnej liczby Pi. Jej kolorowe rozwinięcie do pięćdziesięciu miejsc po przecinku można było odczytać na głównym holu. Pojawiły się także wierszyki, w których liczba liter przedstawiała kolejne cyfry w rozwinięciu liczby Pi.
Od godziny 7:45 uczniowie w dwóch grupach wiekowych (IV – VII i kl. VIII oraz III gimnazjum) brali udział w podchodach matematycznych z wykorzystaniem kodów QR. Zakodowane zadania dostarczyły wielu wrażeń. Najlepsi otrzymali nagrody rzeczowe.
W grupie IV – VII zwycięzcy to:
Przygotowania to tego dnia rozpoczęły się dużo wcześniej. Uczniowie klas trzecich gimnazjum przygotowali gazetkę tematyczną. Uczniowie z klas IV-VIII i III gimnazjum wykonali plakaty z zagadkami, ciekawostkami matematycznymi i wiadomościami o niesamowitej ludolfinie. Plakaty porozwieszane w całej szkole były źródłem wiadomości i ciekawych łamigłówek. Nie zabrakło również słynnej liczby Pi. Jej kolorowe rozwinięcie do pięćdziesięciu miejsc po przecinku można było odczytać na głównym holu. Pojawiły się także wierszyki, w których liczba liter przedstawiała kolejne cyfry w rozwinięciu liczby Pi.
Od godziny 7:45 uczniowie w dwóch grupach wiekowych (IV – VII i kl. VIII oraz III gimnazjum) brali udział w podchodach matematycznych z wykorzystaniem kodów QR. Zakodowane zadania dostarczyły wielu wrażeń. Najlepsi otrzymali nagrody rzeczowe.
- Laura Studzińska
- Anna Krzebietke
- Oliwia Stenka
- Dominika Malinowska
- Wiktoria Labuda
- Wiktoria Mikołajczyk
- Daria Engelbrecht
- Kinga Polejowska
- Nikola Woźniak
- Karolina Konkel
Klasy ósme brały udział w turnieju matematycznym. Grupy rywalizowały o zwycięstwo. Na początku uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną dotyczącą liczby Pi. Następnie wyznaczali liczbę Pi. Trzeba przyznać, że niektórzy wykazali się ogromną dokładnością pomiarów i obliczeń. Kolejnym etapem były zadania, podczas których musieli wykazać się dużą znajomością wiedzy dotyczącej liczby Pi, jak również mogli się pobawić w szukanie jak największej liczby wyrazów zawierającej cząstkę pi np.: pierniki, pióro itp..
Zwycięzcy otrzymali nagrody.
Można powiedzieć, że 14. marca matematyka „królowała” w szkole. Okazało się, że matematyka, to nie tylko liczby, wzory i trudne zadania, ale również znakomita przygoda i mnóstwo zabawy.
Zwycięzcy otrzymali nagrody.
Można powiedzieć, że 14. marca matematyka „królowała” w szkole. Okazało się, że matematyka, to nie tylko liczby, wzory i trudne zadania, ale również znakomita przygoda i mnóstwo zabawy.
Organizatorzy: nauczyciele matematyki